Beauty Hudpleje Lifestyle

Bikram hot yoga – er det så hot?

1. JA! – det er virkelig varmt.

2. Jeg har DESVÆRRE ikke været i studiet 2 gange om ugen, de sidste to uger… I sidste uge skulle jeg sende kandidat ansøgninger, og ikke mindst skrive dem – hvilket tog væsentlig længere tid, end jeg først havde beregnet! .. Idag er jeg ramt af en rigtig nederen forkølelse, der har givet en god omgang hovedpine, og en total tilstoppet næse, der resulterer i, at jeg kæmper for at trække vejret idag!

Fra tortur til kæmpe succes

Jeg synes ellers selv jeg har været god til at overholde mine træninger, især med tanke på at jeg rent faktisk arbejder i butik – og de ikke er de bedste arbejdstider jeg har, i forhold til træningstidspunkterne! Jeg havde en rigtig success træning i sidste uge, hvor jeg gennemførte stortset hele træningen i Studio Vesterbro, uden at lægge mig ned på grunden af varmen. Det var fantastisk, og jeg kunne virkelig mærke at jeg havde brugt min krop dagen efter.

Jeg personligt kan enormt godt lide at gå der, fordi man føler en form for fællesskab, fordi man sammen kommer igennem sådan en træning.. for skal jeg være helt ærlig, så kan det i starten godt føles lidt som en form for tortur. Man sveder, vejrtrækningen er tung og man kæmper for at deltage i træningen!

Selvindsigt

Det er min opfattelse efter at have deltaget i en håndfuld træninger, at selvindsigt faktisk er det vigtigste redskab til denne træningsform. Det er essentielt at du kan mærke efter, hvornår du er nødt til at sætte dig ned og hvornår du kan presse dig selv. Det er faktisk det vigtigste, hvis du skal have en god oplevelse ud af træningen! Man skal huske på, at den krop du tager med til træning imorgen sikkert ikke er den samme som den du havde med til træning for 2 dage siden. Kroppens energiniveau er forskelligt fra sidste gang, eller din dag har været præget af travlhed. Det er vigtigt at hvile nok i sig selv, til at sige “det er okay”, at du ikke gennemfører hele træningen eller at du lige har brug for at sætte dig ned. Presser du dig selv for hårdt, så bliver det en dårlig oplevelse.

Gør det til en rutine

Mit bedste råd, til dig der gerne vil starte op er.. at gøre din træning til en rutine! For nogle gange kan det være svært at komme afsted – det kender vi vidst alle! Men den følelse du har i kroppen, efter endt træning  er noget nær ubeskrivelig. For du føler en salighed, over at have svedt alle negative energier. Du har brugt din krop, du er måske endda blevet bedre end sidst.

Jeg elsker træningen, og jeg vil blive med at gå der!
Men først når jeg er kommet mig over min sygdom ?

Du kan følge Studiet på deres facebook og deres instagram

Relaterede indlæg

Ingen kommentarer

Skriv kommentar

Videre til værktøjslinje